
İster özel sektörde çalışalım ister kamu sektöründe tüm çalışanlar olarak bir gün kendi işimizi yapmak beynimizin bir köşesinde mutlaka yer alır.
Küçük esnaf tabirinin içimizde oluşturduğu bir sıcaklık vardır. Hani kapı önünde küçük bir tabure, esnaf arkadaşlarla çay eşliğinde tavla hemen kafamızdaki baloncukların ilk şeklidir.
Kendi işimiz demek ast üst ilişkisinin olmadığı , patronun da çalışanın da kendimizin olduğu, esnek çalışma saatlerine göre çalıştığımız , azıcık aşım kaygısız başım felsefesinin can bulmuş halini hayal ederiz.
Bak gördün mü Ahmet Bey açmış kendi iş yerini biz niye açmayalım, ne paralar kazanırız , bir yılda son model araba almış lakırdıları bizi motive eder ama gel gör ki gerçek hayatta bu işe soyunmak için şu meşhur vizyon ve misyon meselesi gelir.
Özendiğimiz küçük esnaf dünyasına girmek öyle dışarıdan göründüğü gibi tatlı bir serüven değildir.
Karakterimiz uygun mu ?
Bir işe atılırken hepimizin yaptığı en büyük yanlışlardan biri karakterimize uygun iş seçimi yapamamak . İşletme sahibi olmak demek sadece kendi kendimizin patronu olmak değildir. Sorumlu olacağımız yanımızda çalışanlar,müşteriler , diğer iş paydaşlarımız olacak. İletişime açık mıyız, her durumda güler yüzlü davranabiliyor muyuz, stres yönetimimiz ne düzeyde ,risk almayı seviyor muyuz, araştırmacı ve yeniliklere açık mıyız? Tüm bu ve benzeri sorulara evet diyebiliyorsak ilk adımı başarı ile geçmişiz demektir.
İkinci adım uygun bütçeye uygun sektör
Önce ne kadar bir bütçe ile hangi sektöre giriş yapacağımızı karar vermemiz gerekiyor.Bütçeyi hazırlarken kira,elaman gideri,vergiler, reklam ve tanıtım payı gibi girdilerin hesaba katılması gerekmektedir.
İş yapacağımız sektörü belirlerken rakiplerimizin neler yaptığı, ne gibi sektörel zorluklar yaşadıklarını, kısacası kendi açacağımız işletmenin SWOT analizini yapmamız gerekir. Zayıf ve güçlü yönlerimiz ile, fırsat ve tehditleri iyi analiz etmek gerekir.
Doğru Lokasyon
Başarılı bir ticaret hayatı için açacağımızın iş yerinin , sektörümüze uygun bir lokasyonda yer alması gerekir. Müslüman mahallesinde salyangoz satılmaz özlü sözümüz belki de bu teoriyi doğrulayan bir sosyal tespittir. Kadınlara yönelik kozmetik sektörü ile bir iş yapacaksak , sanayiye yakın bir muhitte yer açmak cahil cesaretinden başka bir şey değildir
Akılda kalıcı bir isim
Açılan işetmelerin de insanlar gibi aldıkları isimleri yansıttıklarına inanırım. İş yapacağınız sektöre uygun nokta atışı isimler koymak, müşterilerin akıllarında daha net ve kalıcı kalmanızı sağlar.Yaratıcı isimler ve temalar için işin ehli bir ajansla da çalışabilirsiniz.
Reklam ve tanıtım
Sosyal medyanın hayatımızın her alanının düşman güçleri gibi işgal etmesi ile birlikte yeni açılan pek çok işletme ve kuruluş efektif bir kullanımla kısa sürede hedef kitlesine ulaşabilmektedir. Eskisi gibi gazetelere reklam vermek için sütün santim ölçülerine büyük bütçeler ayırmanıza gerek yok. Medyanın etkisini reklam için inkar edilemezse de en büyük reklamcı : fısıltı gazetesi ve müşteri yorumlarıdır. İşimizi iyi yaptıktan sonra başarı zaten peşinden gelecektir.
ve son olarak..
Tüm bunları analiz ederek değerlendirme süzgecinden geçirdikten sonra lütfen kendinize deneyimli bir Muhasebe Uzmanı veya Mali Müşavir bulun.Vergi ve harçlarınızı kontrol ederken devletin verdiği özel teşvikleri de takip edebilirsiniz.
Günüz sözü : "Bazı insanlar olmasını ister, bazı insan olmasını bekler, bazıları ise oldurur"
Michael Jordan
Hiç yorum yok