Y kuşağının kariyer beklentisi







Nesiller de artık harfler ile sınıflandırılıyor. X kuşağı, Y kuşağı ve Z kuşağı  ; teknolojiyi yaşamlarına entegre etmeleri, iş hayatlarına farklı bakış açıları ile birbirlerinden ayrılıyorlar.

Y kuşağı 1980-2000 yılları arasında doğanları kapsamakta ve Türkiye nüfusunun yaklaşık % 30-35 'lik kısmını oluşturmaktadır.
İnsan Kaynakları literatüründe Y kuşağı tanımı esnek, yeniliklere açık, gerektiğinde risk almayı seven çalışan grubu olarak tanımlanmaktadır.
Kuşak farklılıkları veya çatışmaları tabiri anne-baba çocuk ilişkilerinde " Siz beni anlamıyorsunuz aramızda kuşak farkı var" çığlıkları ile ses bulurken, iş hayatında ise X kuşağı ile sıkıntı yaşamaktadır  Y jenerasyonu ; tüplü televizyonlar döneminde dünyaya gelen, atari ve bilgisayar oyunları ile büyüyen, cep telefonu ve İnternet teknolojisi ve sosyal medya gelişmelerine tanıklık eden kuşak . Bu kuşak  hem pek çok yeniliği hayatına geçirmekte sıkıntı yaşamamış hem de çok kısa sürede değişen dünya koşullarına kısa sürede entegre olmuştur.

Sevdiği işi seçiyor

Y kuşağı öncelikle iş hayatında garanti ve çok para kazanacağı mesleği seçmek yerine sevdiği işi yapmayı tercih ediyor. Kendi yetenek ve beklentilerini karşılayacak meslek gruplarını seçmekte oldukça gözü pek davranıyor.

Risk almak doğasında var

İş hayatında risk ve sorumluluk almayı tercih ediyorlar. Bu iki özellik de kendilerine başarıya giden yolun kapısını daha rahat bir şekilde açılmasını sağlıyor

Özgür bir çalışma ortamı

Baskı ve katı kurallarla yönetilen bir işyerinde kendilerini ortaya koymak konusunda sıkıntı yaşarlarken, özgür bir çalışma hayatında yaratıcılık ve başarı grafikleri yükselişe geçmektedir.

Yeniliklere açıklar

İş hayatında kendilerini bir adım öne geçirecek tüm yenilikleri uygulamada oldukça başarılar. Vizyonlarını sürekli geliştirmek için sektörsel değişiklikleri ve yenilikleri yakında takip ediyorlar.

Girişimci ruh

Sadece bir şirkette maaşlı çalışan olmak yerine, piyasa koşullarını iyi soluyarak kendi işlerini yapmak konusunda sürekli araştırma içerisinde yer alıyorlar.



Sosyal olmayı seviyorlar

Çalışma ve üretmeyi sevdikleri kadar, sosyal hayatlarından da asla ödün vermek istemiyorlar. Hafta sonu aktiviteleri kendilerini besleyen ve yenileyen bir unsur olarak hayatlarında yer alıyor.

Tüm yukarıda saydığımız özelliklere  baktığımızda işverenlerin de kurumlarında Y kuşağı çalışan grubuna ağırlık vermek istemesi de kaçınılmaz oluyor







Hiç yorum yok