İş başvurusu ve sosyal medya








İş başvurularında öz geçmiş aday hakkında fikir edinmek için  artık maalesef yeterli gelmiyor. Her anımıza etki eden ve en hızlı iletişim araçlarının başında olan sosyal medya , işe alım uzmanlarının şu sıralar en iyi dostu. 

Nasıl olmasın ki?Dünya üzerinde her 13 kişiden birinin Facebook’a kayıtlı olduğunu, günde ortalama 460 bin kişinin Twitter hesabı açtığını ve YouTube’un her ay 800 milyon civarında ziyaretçiye ev sahipliği yaptığını hesaba katarsak , sosyal medya hesaplarının insan kaynakları  departmanlarının en iyi dostu olması  kaçınılmaz.

 İk uzmanları tarafından işe alınacak adayın mesleki yeterliliği kadar  oldukça önemli olan  ; kişilik özellikleri,  şirket kültürüne uyum sağlayıp sağlayamayacağı, dış dünyaya ile nasıl etkileşim halinde olduğu , kullandığı dil ve üslubunun  ip uçları adayların sosyal medya hesaplarından  okunabilmektedir. 


Mesleki bilgi ve yenilikler paylaşmak her zaman avantaj

Büyük kurumsal şirketlerin işe alım uzmanları işe alacakları adaylarının  sosyal medya hesaplarını mercek altına alırken, mesleki yenilikleri takip eden ve gelişmeleri paylaşan adayların daha kalifiye göründüklerini,  sektörel bilgi gelişimine açık  olan adayların, kendileri üzerinde olumlu etki bıraktıklarını belirtmektedirler.

Kullandığınız dil oldukça önemli

Sosyal medya hesaplarımız hepimizin özgürlük alanı olsa da ,; kendimizi ifade ederken, karşıt düşüncüleri eleştirirken, duygu ve düşüncülerimizi paylaşırken kullandığımız dil her zaman saygı çerçevesinde olmalıdır. Küfürlü yazışmalar, ağır hakaret içeren görsel ve paylaşımlar maalesef iş hayatı için pek hoş karşılanmamaktadır.


Sivil toplum kuruluşlarına destek artı puan

Adayların topluma fayda sağlayan sivil toplum kuruluşları, dernek ve hayır kurumları ile etkileşim içinde olmaları, adayın yardımsever ve iş birliğine açık olduğu mesajını vermektedir.













Hiç yorum yok